Köpvillkor

1. Allmänna villkor

När du som konsument genomför en beställning via www.poolspa.se, är dessa allmänna villkor gällande. Avtalet träffas mellan dig och PoolSpa Entreprenad Sverige AB med organisationsnummer 559357-0053. Kontaktuppgifter och annan relevant information om PoolSpa Entreprenad Sverige AB finns tillgänglig på webbplatsen.

Priserna som visas på webbplatsen anges i svenska kronor (SEK) och inkluderar gällande moms. Fraktkostnader, inklusive moms, tillkommer och specificeras vid kassan före köp. Om du är under 18 år krävs målsmans tillstånd för att genomföra en beställning hos oss.

Vi förbehåller oss rätten att korrigera eventuella fel i prissättning och informera dig innan din beställning behandlas. Vi strävar efter att visa representativa bilder av produkterna, men vi kan inte garantera exakt överensstämmelse med verkligheten.

Försök till bedrägeri kommer att polisanmälas, och vi förbehåller oss rätten att avbryta köp vid misstänkta bedrägeriförsök. Produkter förblir PoolSpa Entreprenad Sverige AB:s egendom tills full betalning har mottagits.

Lagerstatusen uppdateras kontinuerligt, och mindre avvikelser kan förekomma.

Eventuella kampanjer och erbjudanden på webbplatsen kan skilja sig från dem i fysiska butiker.

PoolSpa’s webbplats och dess innehåll ägs av oss och är skyddad enligt immaterialrättsliga och marknadsrättsliga lagar. Detta innebär att varumärken, företagsnamn, produktnamn, bilder, grafik, design, layout och annan information inte får kopieras eller användas utan vårt skriftliga godkännande.

2. Order och bekräftelse

Efter mottagandet av din order skickar vi en orderbekräftelse till den e-postadress du angav vid köptillfället.

Vänligen granska noggrant orderbekräftelsen när du får den och se till att den stämmer överens med din order. När produkten är packad och redo för leverans skickar vi även en leveransbekräftelse. För närvarande hanterar och skickar vi endast beställningar inom Sverige.

Betalningsalternativ

Vi ger dig möjlighet att välja bland flera olika betalningsmetoder:

  1. Kortbetalning med Visa eller Mastercard
    Betalningar med Visa eller Mastercard genomförs med 3D Secure, vilket är en säker metod för överföring av pengar över internet. Överföringen sker genom SSL-kryptering via betalväxeln Nets Sweden AB för att skydda dina kortuppgifter från obehörig åtkomst. Vi lagrar inte kortinformationen; den förvaras endast hos Nets Sweden AB.
  2. Internetbank
    Direktbetalning via internetbank erbjuds för kunder hos Swedbank, Handelsbanken, Nordea och SEB. Vid betalning dirigeras du till din internetbank där du loggar in och godkänner transaktionen. Beloppet dras direkt från ditt konto i samband med godkännandet.
  3. Swish
    Betala direkt med Swish från din mobiltelefon och legitimera dig med mobilt BankID.
  4. Faktura
    Om du föredrar att få varorna först och betala senare, kan du välja att betala med faktura. Betalningsvillkoren är 14 dagar, och en avgift om 29 kr tillkommer vid fakturaköp. Fakturan kommer primärt att skickas separat via e-post till den angivna e-postadressen vid köptillfället.

4. Leverans

Vi använder PostNord, Bring och kranbil för att leverera våra produkter i form av brev, paket, pall eller skrymmande gods, beroende på vad som är mest lämpligt för de produkter du beställer. Normalt tar leveransen mellan 1 och 7 arbetsdagar, förutsatt att varan finns på vårt lager.

För att spåra din leverans kan du klicka på det angivna kollinumret i leveransbekräftelsen som skickas till din e-postadress. Du kan även använda appen “Mina paket”. Mindre produkter kan skickas som brev direkt till din brevlåda.

Skrymmande gods, såsom pooltak och RIB-cover, levereras med vår egen kranbil (dessa leveranser kan inte spåras i appen “Mina paket”). I sådana fall kommer chauffören att kontakta dig när varan är lastad och informera om leveranstiden.

För närvarande hanterar och skickar vi endast beställningar inom Sverige.

Varor som inte hämtas ut returneras till oss. För alla oavhämtade paket förbehåller vi oss rätten att debitera dig för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 200 kr.

5. Transportskador

Det är kundens ansvar att vid leverans tillse att godset och antalet kollin är korrekta innan frakthandlingarna kvitteras. Vid upptäckt av transportskada ska detta omedelbart rapporteras till både det ansvariga transportbolaget och till PoolSpa. Eventuell synlig skada eller saknade kollin bör alltid noteras och kvitteras av chauffören.

Var vänlig och förse oss med fullständig information samt fotografera skadan vid upptäckt. Synlig skada, skada på emballaget eller saknade kollin måste rapporteras till PoolSpa Entreprenad Sverige AB inom skälig tid efter mottagandet av leveransen. Vid anmälan av transportskador, vänligen bifoga alltid fotografier på skadan.

Transportskador kan rapporteras till PoolSpa via e-post till: kundservice@poolspa.se.

Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta vår kundservice på e-postadressen kundservice@poolspa.se. Vi finns tillgängliga under alla helgfria vardagar.

Transportskador anmäls till Poolspa via: kundservice@poolspa.se.

Vid frågor, kontakta Poolspas kundservice kundservice@poolspa.se. Vi har bemanning alla helgfria vardagar.

6. Ångerrätt

Enligt distansavtalslagen har du som konsument rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du mottagit varan. Om du returnerar en vara i oskadat skick ersätts den i sin helhet.

Du har också en bytesrätt på 14 dagar från det att du mottagit din beställning. Varan får ha genomgått funktionstestning men får inte ha använts. Originalförpackningen bör vara i gott skick när varan returneras.

I din leverans finns en returblankett. Vänligen fyll i denna och ange tydligt anledningen till varför du vill returnera varan för att underlätta hanteringen av din retur. Vid returer måste PoolSpas returblankett bifogas. Om du saknar returblanketten kan du kontakta oss på kundservice@poolspa.se.

Under avsnittet “Retur” kan du läsa mer om hur du går tillväga för att göra en retur. Vi föredrar att du returnerar varan till någon av våra butiker, och för detta tillkommer ingen returkostnad. Om du bor långt från någon av våra butiker, vänligen kontakta vårt kundcenter så kan vi skicka dig en returfraktsedel via e-post för att underlätta i dessa specifika fall.

Har du frågor angående returer är du välkommen att kontakta vårt kundcenter på kundservice@poolspa.se.

7. Retur

Om du önskar returnera din vara finns det två alternativ. Du kan antingen skicka den med post via Bring och lämna den på ett ombud eller lämna den i valfri Poolspa-butik.

Vid eventuella frågor, vänligen kontakta PoolSpas kundservice på: kundservice@poolspa.se.

Observera att du som kund ansvarar för returen fram till dess att vi har mottagit och registrerat den. Det kan ta upp till 30 dagar för oss att ta emot och behandla returen på vårt lager.

8. Garanti, reklamation och fel i vara

Vi erbjuder 2 års garanti från leveransdatum för våra varor, såvida inget annat anges i våra villkor.

Garantin gäller endast för köparen och följer inte med vid en eventuell vidareförsäljning från köparen till en tredje part. Produkten bör användas med omtanke och inom normal omfattning. Eventuella fel bör rapporteras inom rimlig tid efter upptäckt. Alla garantier och reklamationer förutsätter att våra instruktioner och skötselanvisningar har följts.

Vid godkänd reklamation eller garantiärende står PoolSpa Entreprenad Sverige AB för fraktkostnaderna.

Vid upptäckt av fel bör du rapportera det via e-post till kundservice@poolspa.se.

Vi kommer att kontakta dig så snart vi har granskat ditt ärende.

9. Force Majeure

Varken kunden eller Poolspa kan hållas ansvariga för bristande uppfyllande till följd av omständigheter utanför deras rimliga kontroll (force majeure), vilket inkluderar bland annat strejk, terroristattacker, krig, problem med leverantörer, transporter eller produktion, valutasvängningar, myndighetsingripanden, lagstiftning eller naturkatastrofer.

Båda parter har rätt till en rimlig förlängning av tiden för fullgörande. Om sådana omständigheter kvarstår i mer än 60 dagar har varje part rätt att häva avtalet genom skriftlig underrättelse utan rätt till ersättning. Poolspas garantiansvar begränsas också på motsvarande sätt vid omständigheter utanför Poolspas kontroll.

10. Ändringar av villkoren

PoolSpa Entreprenad Sverige AB har rätt att ändra våra köpvillkor utan förvarning. De priser och köpvillkor som var gällande vid tidpunkten för din beställning kommer att tillämpas för ditt köp.

11. Integritetspolicy

För att kunna tillhandahålla våra produkter och tjänster behöver vi behandla dina personuppgifter. Vi strävar efter att skydda din integritet och samlar endast in sådana uppgifter som är nödvändiga för att utföra våra tjänster. Vi delar aldrig dina uppgifter med tredje part utan ditt samtycke.

Det är viktigt att du noggrant läser och förstår vår dataskyddspolicy innan du beställer eller använder våra tjänster. Vi ansvarar för att de personuppgifter som samlas in av Poolspa endast används för de ändamål de samlades in för och skyddas mot obehörig åtkomst. Denna integritetspolicy gäller generellt för alla digitala kanaler som tillhör Poolspa. Om du har frågor om vår dataskyddspolicy är du alltid välkommen att kontakta oss på kundservice@folkpool.se.

Genom att beställa information, använda formulär på vår webbplats, köpa produkter eller tjänster, godkänner du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Du samtycker också till att Poolspa använder elektroniska kommunikationskanaler för att kommunicera med dig och skicka information till dig.